Co s novou pokojovou rostlinou

Pořídili jste si novou pokojovku a nejste si jistí, jak s ní naložit? Máme pro vás pár rad, kterými je dobré se řídit, a to ať už jste si rostlinu koupili ve specializovaném obchodě, donesli jste si ji ze swapu, od někoho jste ji dostali nebo jste ji třeba někde našli.

BLOG - Co s novou pokojovou rostlinou

Předejděte katastrofě

Nejdříve je potřeba eliminovat hrozbu pro ostatní rostliny. Berte to tak, že každá nová i staronová rostlina může být potenciálním nositelem všeho možného a vy byste tomu neměli vystavovat rostliny, které již vlastníte. Proto jako první rostlinu pořádně prohlédněte (ani to však nemusí být záruka), poté ji pečlivě osprchujte a umístěte ji alespoň na 14 dnů do karantény - zkrátka, dejte ji co nejdále od všech ostatních rostlin. Pracujte s tím, že jakákoliv rostlina, kterou si domů přinesete, může být napadená různými škůdci. Více o škůdcích pokojových rostlin a jak na ně, se dočtete u nás na blogu v článku "Škůdci pokojových rostlin".  

Vyberte si novou pokojovku

Plíseň na substrátu

Dalším nešvarem donesených rostlin může být plíseň na povrchu substártu. Pozor, neplést s usazeným vodním kamenem, který vzniká při zalévání rostlin neodstátou vodou přímo do substrátu. Plíseň se vytváří především u rostlin přelitých. Takové rostliny je nejlepší přesadit do nového substrátu a čistého květináče. Ve většině případů se rostlina vzpamatuje a plíseň se znovu neobjeví. 

BLOG - Co s novou pokojovou rostlinou

Jak je to s přesazováním

Často se nás lidé také ptají, jestli je potřeba rostliny zakoupené u nás přesazovat. Rostliny od nás, dle ohlasu našich zákazníků, prosperují skvěle i v substrátu stávajícím. Pokud se i přesto rozhodnete rostlinu/y přesadit, nezapomeňte dbát na klasické zásady přesazování rostlin. Jestli si s přesazováním nevíte rady, přečtěte si náš starší článek „Jak na to…přesazujeme“. A když se do přesazování pustíte, nezapomeňte omrknout u nás namíchané substráty

Edukace je správná volba

Dále doporučujeme nastudovat co nejvíce informací o dané rostlině, abyste své nové krásce mohli poskytnout správnou péči. Zkuste mrknout k nám na e-shop, na blog, ale i takový Google je často studnicí zajímavých informací. Jen nezapomínejte, že všechno nemusí pocházet z důvěryhodných zdrojů. V případě, že nenajdete přesně to, co hledáte, neváhejte se obrátit přímo na nás, velmi rádi vaše dotazy zodpovíme.

Psát nám můžete na e-mail: objednavky@gardners.cz, ale také na sociálních sítích Instagram a Facebook. V případě, že budete mít s rostlinou potíže záhy po jejím převzetí a budete ji chtít reklamovat, kontaktujte nás na e-mailu: reklamace@gardners.cz.

Přejeme vám, ať se vaše rostlinná sbírka rozrůstá a dělá vám jen radost, vaše Gardners.

Co by se vám mohlo ještě při pěstování hodit